Retour beleid

We vinden het jammer dat je niet 100% tevreden bent met je aankoop. Hier kun je lezen wat je moet doen om je product(en) retour te sturen.

 

Wat moet ik doen om het product retour te sturen?
Indien je een product wilt retourneren dien je dit binnen 14 dagen (bij kapotte producten 48 uur) kenbaar te maken door het herroepingsformulier in te vullen en op te sturen via de mail: info@luxorypets.nl. Bij producten. Vervolgens heb je weer 14 dagen de tijd om het product retour te sturen. Download hier het herroepingsformulier:

Herroepingsformulier

 

Vervolg kun je op de volgende link klikken: https://luxorypets.shipping-portal.com/rp/

1. Vul je postcode en ordernummer in
2. Kies welk product je retour wilt sturen
3. Kies de reden van retour
4. Kies op welke manier je terugbetaald wilt worden
5. Kies de retourmethode
6. Hierna bekijk je of de gegevens kloppen. Je kunt de gegevens nog aanpassen en bevestigen. 
7. Je kunt op de laatste pagina het retourlabel direct printen, maar je zult ook nog een email ontvangen met het label. 
8. Print het retourlabel uit, verpak de producten goed samen met de pakbon en breng het naar het gekozen servicepunt. Bewaar altijd je verzendbewijs!

Opmerking: het retouradres is een ander adres dan het vestigingsadres. Dit gaat automatisch in het systeem, je hoeft zelf geen adres in te vullen. 

Betaal ik de verzendkosten zelf?

  • Indien een product niet naar behoren werkt, kapot is of verkeerd geleverd worden de verzendkosten vergoed. Zorg ervoor dat je foto's en/of video's hebt met bewijs dat het product defect is en stuur dit naar info@luxorypets.nl. Doe dit binnen 48 uur. 

  • Indien een product om een andere reden retour wordt gestuurd betaal je de verzendkosten zelf. De retourkosten worden van het orderbedrag afgetrokken.

Spelregels retourneren:
  • Indien je een product wilt retourneren, kan dat binnen 14 dagen na aankoop. Tijdens de bedenktijd  ben je als consument verplicht om zorgvuldig om te gaan met het product dat je wilt retourneren. Het uitgangspunt is dat de consument het product slechts mag hanteren en inspecteren zoals ook in een fysieke winkel is toegestaan. Je mag het product uiteraard inspecteren op eigenschappen en gebruik. Stuur het product ongeopend, in originele verpakking terug. 
  • Producten die niet onder het retourrecht vallen zijn:
    • Producten met een houdbaarheidsdatum, zoals voedsel of medicijnen. 


Terugbetaling
Vanaf het moment dat wij het pakket retour hebben gekregen zullen we binnen veertien dagen de consument terugbetalen. Voor deze terugbetaling gebruiken wij dezelfde betaalmethode (wanneer mogelijk) als bij de oorspronkelijke transactie gebruikt is, tenzij anders uitdrukkelijk is overeengekomen. In geen geval worden kosten in rekening gebracht omtrent de terugbetaling. We kunnen de restitutie weigeren, totdat we de goederen retour gekregen hebben of tot je hebt aangetoond dat je de goederen retour hebt gezonden, afhankelijk van welke van deze twee het eerst plaatsvindt.